Första besöket - Undersökning

Igår var vi på vårt första besök på fertilitetskliniken i Stockholm. Vi fick information om vad som skulle hända härnäst, om hur ägglossningstesten fungerar och hur det fungerar med donator. Alltså att man har rätt till sitt ursprung och att barnet, om hen önskar, får söka upp donatorn via kliniken när hen fyllt 18 år. 
Sedan fick den ickebärande personen, alltså Lex, signera ett papper där det stod att hon godkänner att jag gör en insemination. Detta tyckte vi var lite konstigt i början, visst godkänner hon, men jag får väl egentligen göra vad jag vill med min kropp..? Men sedan fick vi förklarat för oss att hon ju per automatik blir vårdnadshavare/förälder till barnet och chansen finns ju att jag gör detta mot hennes vilja eller utan hennes vetskap. Så då förstod vi varför det var så viktigt att skriva under det pappret. 
Efter det fick jag som ska vara bärande göra en gynundersökning för att kolla äggstockarna och räkna folliklar eller äggblåsor. Jag hade 17 stycken i varje äggstock vilket visade sig vara väldigt bra. Så förhoppningsvis ör chanserna bra för att bli gravid. Ca 20-25 procent per insemination fick vi veta. 
Vi skulle också ha gått igenom en hälsodeklaration som vi skulle fyllt i och tagit med oss men den hann inte komma med posten så den får vi fylla i och ta med till nästa gång. 
Vi bokade in ett nytt besök för en tid med kuratorn också för att se om vi är lämpliga som föräldrar, men det är inget vi oroar oss över då vi gjort det förut när vi skrev in oss i Örebro och det gick jättebra, så det ska nog gå bra nu också. Allting gick jättesmidigt och det var inga problem att ta allt på engelska heller, vilket vi hade en hel del problem med i Örebro då dem tyckte att vi skulle ha bokat tolk. 
Nu går vi bara och väntar på nästa vecka då vi ska till kuratorn och förhoppningsvis få ett godkännande så att vi kan börja processen med att mäta ägglossning och sen insemination. 
(null)



Anonym
2018-08-18 @ 15:06:51

Så spännande!! Lycka till 😁




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fru+fru

...när livet hann ikapp...

RSS 2.0